صادرات ۲ محصول به عراق متوقف شد+ جزییات

تسنیم : عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: با ورود به فصل گرما و کاهش تقاضا ، عراق به طور رسمی واردات مرغ و تخم مرغ را متوقف کرد.

حسین مهدی‌زاده، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اعلام کرد که با ورود به فصل گرما و کاهش تقاضا، عراق به طور رسمی واردات مرغ و تخم مرغ را متوقف کرده است.

او توضیح داد که دلیل این اقدام عراق، راه‌اندازی مزارع جدید تولید مرغ و تخم‌مرغ در این کشور و تأمین نیاز بازار داخلی از طریق تولیدات داخلی است.

مهدی‌زاده گفت که امسال ایران صد هزار تن صادرات مرغ و تخم‌مرغ به عراق داشته که ارزآوری خوبی برای کشور داشته است. اما این ممنوعیت واردات توسط عراق، مانع صادرات این محصولات ایرانی به این کشور شده است.

البته وی تأکید کرد که این ممنوعیت موقتی است و با پایان فصل گرما و افزایش تقاضا در بازار عراق، امکان از سرگیری صادرات ایران به این کشور فراهم خواهد شد.

وزارت کشاورزی عراق به دولت این کشور نامه زده است و خواسته است که واردات مرغ و تخم مرغ متوقف شود.

دلیل این درخواست این است که عراق در حال حاضر مزارع جدید زیادی در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ راه اندازی کرده و نیاز بازار داخلی خود را از تولیدات داخلی تامین می‌کند.

امسال، ایران در این زمینه صد هزار تن صادرات داشته که ارز آوری خوبی برای کشور داشته است. اما این اتفاق مانع صادرات مرغ و تخم مرغ ایران به عراق شده است.

اگرچه صادرات مرغ و تخم مرغ ایران به افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس محدود است، اما این ممنوعیت صادرات به عراق موقتی است و با پایان فصل گرما و افزایش تقاضا در بازار عراق، امکان از سرگیری صادرات به این کشور فراهم می‌شود.

منبع :
وب‌سایت خبری دنیای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا