خبر مهم از واردات خودرو/محل تأمین ارز واردات اعلام شد

ایلنا: وزیر صمت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ۳۵۰۰۰ خودرو وارد شده است و افزود که صادرکنندگان از سال آینده باید بخشی از ارز خود را از طریق صادرات تامین کنند.

عباس علی آبادی گفت مردم باید با روندهای جهانی آشنا شوند و از خودروسازان داخلی بخواهند تا کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند.

وی آبادی در حاشیه سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا زمانی که مطالبه وجود نداشته باشد، تحولی نیز صورت نمی‌گیرد.

او تاکید کرد که توسعه فناوری می‌تواند به کاهش قیمت‌ها منجر شود. باید بازار را توسعه دهیم و هر چقدر بازار بزرگ‌تر شود، هزینه‌های نهایی کاهش می‌یابد. برای توسعه بازار باید به سوی بازارهای خارجی حرکت کنیم و بازارهای منطقه‌ای را هدف قرار دهیم. با نفوذ به این بازارها، تیراژ تولید افزایش یافته و در نتیجه، قیمت‌ها مناسب‌تر خواهند شد.

وزیر صمت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت واردات خودرو عنوان کرد که واردات بر اساس قانون انجام می‌شود و تا کنون حدود ۳۵۰۰۰ خودرو وارد کشور شده است.

در این فرآیند مشکلاتی وجود دارد که دولت برای حل آن‌ها اقدام خواهد کرد. او افزود: باید تنش‌ها را کاهش دهیم تا مردم احساس کنند که می‌توانند هر خودرویی که می‌خواهند را خریداری کنند. تلاش ما بر این است که واردات خودرو برای هر فرد ممکن باشد و به باور من هر دولتی که در آینده به روی کار بیاید، همین مسیر را دنبال خواهد کرد.

علی آبادی در خصوص حذف سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی گفت: به نظر من این سامانه باید حذف شود، اما این کار باید به تدریج انجام گیرد. در گام اول، وزارت صمت پلاک فعال را حذف می‌کند و سپس اولویت‌ها را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که عدالت بیشتری برای مردم فراهم شود.

وی در خصوص صادرات خودرو توضیح داد که به خودروسازان اعلام کرده‌ایم که در سال آینده محدودیت‌های ارزی برای آن‌ها قائل خواهیم شد و باید بخشی از ارز مورد نیاز خود را از محل صادرات تامین کنند.

منبع :
وب‌سایت خبری دنیای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا