تلاش برای ترور دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی

حمله به گردهمایی ترامپ: رئیس‌جمهور پیشین در تلاش برای ترور مجروح شد؛ تماشاگر و مهاجم کشته شدند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، در یک تلاش برای ترور در گردهمایی انتخاباتی خود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد. در این حمله که اوایل شب شنبه در حالی که رئیس جمهور پیشین در حال سخنرانی برای حمایت‌کنندگانش در باتلر، پنسیلوانیا بود، انجام شد، یک تماشاگر و مهاجم جان خود را از دست دادند.

جزئیات حمله
رئیس جمهور پیشین با جراحتی در گوش خود از این حمله نجات یافت. در حین سخنرانی، ترامپ در حالی که گوش خود را گرفته بود به زمین خم شد و در میان شلیک‌های پی در پی و جیغ و فریاد مردم، توسط عوامل سرویس مخفی به سرعت محافظت شد و به خارج از صحنه هدایت شد. با وجود گوش خونین، ترامپ با بلند کردن مشت خود به هوا و فریاد زدن “مبارزه” از خود مقاومت نشان داد و تماشاگران تشویق‌کننده شعار “USA” سر دادند.

طبق گفته‌های سرویس مخفی، علاوه بر یک کشته‌ از میان جمعیت، دو نفر نیز به شدت مجروح شدند. مهاجم که از مکانی مرتفع شلیک‌های متعددی کرده بود، توسط نیروهای امنیتی کشته شد و به عنوان توماس متیو کروکس، ۲۰ ساله معرفی شد که طبق سوابق دولتی، یک جمهوری‌خواه ثبت‌نام شده بود.

واکنش ترامپ
ترامپ در پلتفرم Truth Social خود نوشت که “با گلوله‌ای که قسمت بالای گوش راست من را سوراخ کرد، شلیک شدم”. او افزود: “بلافاصله متوجه شدم که چیزی درست نیست، صدای وزوز، شلیک‌ها را شنیدم و بلافاصله احساس کردم که گلوله پوست را شکافته است. خیلی خون‌ریزی داشت، بنابراین بلافاصله فهمیدم چه اتفاقی در حال رخ دادن است.”

خبرهای مشابه

تقدیر و تشکر
او از سرویس مخفی ایالات متحده و تمام نیروهای انتظامی برای واکنش سریعشان تشکر کرد و با ابراز تسلیت به خانواده‌های سایر قربانیان، افزود: “باور نکردنی است که چنین عملی می‌تواند در کشور ما رخ دهد.”

واکنش‌های بعد از تلاش برای ترور دونالد ترامپ

متحدان و رقبا:
استیون چانگ، سخنگوی انتخاباتی او گفت: “خانم ترامپ خوب است و در یک مرکز پزشکی محلی بررسی شده است، وضعیت او خوب است.”
دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ‌تر رئیس‌جمهور پیشین افزود: “پدرم با روحیه بسیار خوبی است.”

واکنش‌های بین‌المللی:
رئیس‌جمهور جو بایدن که با رقیب سفیدخانه‌اش صحبت کرده بود، حمله را محکوم کرد و گفت: “در آمریکا جایی برای چنین خشونتی نیست.” در یک سخنرانی به ملت اضافه کرد: “این بیمار است. بیمار. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که چنین اتفاقی رخ دهد.”

واکنش‌های دیگر:
کمپین بایدن اعلام کرد که تمام پیام‌های خود به حمایت‌کنندگان را متوقف کرده و تمام تبلیغات تلویزیونی خود را سریعاً خارج می‌کند.
کمپین ترامپ و کمیته ملی جمهوری‌خواهان گفتند که کنونیک‌شناسی حزب در میلواکی که قرار بود دوشنبه شروع شود، “ادامه خواهد یافت”.
پیش‌رئیس‌جمهور باراک اوباما نوشت: “در دموکراسی ما هیچ جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد.”

پیش‌نویس جورج بوش حمله را به زندگی ترامپ “حمله‌ای ترسناک” خواند.
نخست‌وزیر بریتانیا، سر کیر استارمر گفت: “از صحنه‌های تکان‌دهنده در گردهمایی رئیس‌جمهور ترامپ منزجر هستم و به او و خانواده‌اش آرزوی بهترین‌ها را ارسال می‌کنیم.”
رئیس‌جمهور اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نوشت: “سارا و من از حمله به رئیس‌جمهور ترامپ شوکه شدیم. برای سلامتی و بهبودی سریع او دعا می‌کنیم.”

منبع :
Sky news

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا