تعرفه تاکسی‌ های اینترنتی و تغییرات آن

تیر خلاص به قلب رانندگان اسنپ و تپسی!

به نقل از رضا حاجی‌پور عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعرفه تاکسی های اینترنتی:

ما در فراکسیون انقلاب اسلامی مخالف افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌ های اینترنتی هستیم. این افزایش تعرفه در ازای دریافت غیرقانونی مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی است که خلاف قانون مصوب مجلس در سال ۱۳۸۷ می‌باشد.

ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس، تمام تلاش خود را برای حفظ حقوق عامه مردم به کار خواهیم بست. در حوزه فضای مجازی، اقتصاد دیجیتال و اینترنت، حامی مردم و کسب‌وکارهای اینترنتی هستیم و از آنها در دوره‌های آینده مجلس شورای اسلامی حمایت خواهیم کرد.

همچنین ایشان به آمار سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری در کشور اشاره کردند. روزانه نزدیک به ۱۰۰ میلیون سفر داخلی در کشور صورت می‌گیرد که ۷۰ تا ۷۵ درصد آنها با خودروهای شخصی بدون هرگونه نظارت و مدیریت انجام می‌شود. حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد نیز از طریق حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس و بین ۵ تا ۱۰ درصد سفرها نیز از طریق تاکسی‌های اینترنتی صورت می‌گیرد.

امروز، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شاهد افزایش چشمگیر در استفاده مردم از تاکسی‌ های اینترنتی است. وی بیان داشت که این رشد مرهون پیشرفت های فناوری هوش مصنوعی و نیز دسترس‌پذیری و امنیت بیشتر این سکوها است.

نماینده مردم آمل ادامه داد که این افزایش سهم تاکسی‌های آنلاین، در عمل موجب کاهش سهم ۷۰ درصدی سفرهای با خودروهای شخصی بدون نظارت شده است. این اتفاق را بسیار مثبت ارزیابی کرد، زیرا منجر به مدیریت کلان‌تر کشور و همچنین توسعه اقتصاد دیجیتال و ساماندهی صنعت حمل‌ونقل به عنوان یک صنعت مهم و اشتغال‌زا خواهد شد.

ایشان همچنین به این مساله اشاره کردند که عدم اعمال مالیات بر ارزش افزوده به صورت قانونی برای این سفرهای آنلاین، موجب تحمیل هزینه‌های غیرقانونی به بیش از ۷۰ میلیون کاربر فعال این سکوها شده است. این امر، به طور مستقیم و غیرمستقیم، موجب تورم و گرانی در کشور و همچنین عقبگرد در حرکت به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال شده است.

نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی، آقای حاجی‌پور، نسبت به اقدام ادارات مالیاتی در طلب ارزش افزوده از مردم توسط شرکت‌های تاکسی اینترنتی انتقاد کرد. وی اعلام کرد که مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت غیرقانونی مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی مخالف است.

حاجی‌پور تأکید کرد که این اقدام، علی‌رغم وجود قانون و بخشنامه مبنی بر معافیت تاکسی‌های آنلاین از پرداخت ارزش افزوده توسط مردم، صورت گرفته است. وی هشدار داد که تحقق این امر، افزایش تورم و کاهش سهم اقتصاد دیجیتال در کشور را به دنبال خواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خواستار به‌روزرسانی مقررات توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی در جهت حمایت از اقتصاد دیجیتال و جلوگیری از ایجاد تورم شد. وی همچنین خواستار توجه ویژه به این موضوع تا زمان استقرار دولت چهاردهم شد.

منبع :
وب‌سایت خبری روزگار خودرو

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا