با کناره ‌گیری جو بایدن دلار سقوط کرد

کناره‌ گیری جو بایدن از رقابت ریاست‌ جمهوری آمریکا ارزش دلار را کاهش داد.

به گزارش ایسنا، تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی منجر به کاهش ارزش جهانی دلار شد و به دموکرات دیگری اجازه داد تا در برابر دونالد ترامپ به رقابت بپردازد.

در همین حال، یوان چین به طور کلی از تصمیم بانک مرکزی چین برای کاهش نرخ بهره کلیدی خود تاثیر چندانی نگرفت.

در اوایل روز آسیایی، ارزش دلار آمریکا با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۵۷.۳۸ ین رسید، و در مقابل، یورو با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱.۰۸۹۵ دلار رسید.

بایدن روز یکشنبه اعلام کرد که از مبارزات انتخاباتی خارج می‌شود و از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، به‌عنوان جانشین احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر حمایت کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان، پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره اخیر و افزایش سوالات درباره صلاحیت ذهنی او، در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

جوزف کاپورسو، استراتژیست بانک مشترک المنافع استرالیا، هشدار داد که قضاوت درباره واکنش دلار هنوز زود است و نتیجه نظرسنجی‌های این هفته نشان خواهد داد که آیا کاهش شانس پیروزی ترامپ منجر به تضعیف دلار می‌شود یا خیر.

در بازارهای ارز، پوند انگلیس با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱.۲۹۳۱ دلار رسید و دلار استرالیا با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۰.۶۶۹۱ دلار صعود کرد.

طبق گزارش بیزنس، پس از تصمیم بانک مرکزی چین درباره نرخ بهره، دلار در معاملات فراساحلی چین در ۷.۲۸۸۱ یوان ثابت باقی ماند.

منبع :
وبسایت خبری ایسنا

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا