ایران و روسیه تحریم ها را به فرصت های جدید تبدیل کرده اند

معاون وزیر امور خارجه ایران طی اظهاراتی تأکید کرد که این کشور و روسیه موفق شدند تحریم‌ های آمریکا را نه تنها برای خود بلکه برای کل منطقه به فرصت‌ های جدیدی تبدیل کنند.

اینجانب معاون وزیر امور خارجه ایران در اظهاراتی اعلام کرد که ایران و روسیه توانسته‌اند تحریم‌های آمریکا را نه تنها برای خود بلکه برای کل منطقه به فرصت‌های جدیدی تبدیل کنند.

وی در نشست عمومی اجلاس “روسیه – جهان اسلام: کازان فروم” با اشاره به تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران و روسیه گفت: به لطف درایت رهبران ایران و روسیه، این تحریم‌ها فرصت‌هایی را برای کشورهای منطقه به وجود آورده است.

همچنین این مقام ارشد ایرانی تصریح کرد که ایجاد صلح در منطقه بدون روابط نزدیک اقتصادی امکان‌پذیر نیست و تهران و مسکو به تقویت روابط اقتصادی خود ادامه خواهند داد. پیش از این نیز سفیر ایران در روسیه گفته بود دو کشور در تلاش برای ایجاد یک ارز واحد برای گروه بریکس هستند.

اجلاس “روسیه – جهان اسلام: کازان فروم ۲۰۲۴” که موضوع اصلی آن “اعتماد و همکاری” است، با هدف تقویت روابط تجاری، اقتصادی، علمی و فرهنگی میان روسیه و کشورهای اسلامی در روزهای ۱۴ تا ۱۹ می در شهر کازان روسیه برگزار می‌شود.

منبع :
خبرگزاری تسنیم

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا