آزادسازی قیمت سوخت رویکرد مناسبی نیست

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور اظهار داشت: هر نامزدی که از حالا تمایل خود را به افزایش قیمت بنزین نشان دهد، به آزادسازی قیمت سوخت باور دارد و در دوران ریاست جمهوری او باید انتظار قیمت‌های غیرقابل تصور را داشت.

به گزارش سخنگوی صنف جایگاهداران کشور، هر نامزد ریاست جمهوری که قصد افزایش قیمت بنزین را در برنامه‌های خود داشته باشد، یعنی به آزادسازی قیمت سوخت معتقد است و در صورت پیروزی وی، مردم باید منتظر قیمت‌های باورنکردنی بنزین باشند.

رضا نواز، سخنگوی این صنف، اظهار داشت که هر کاندیدایی که پیش از انتخابات و بدون ارائه برنامه‌های اقتصادی مشخص، صرفاً به دنبال افزایش قیمت بنزین برای تأمین کسری بودجه باشد، به نوعی معتقد به دلاریزه کردن قیمت آن است. این انتخاب مردم نیست، چه قصد داشته باشد آن را یکباره مانند سال ۹۸ اعمال کند و حوادث تلخی رخ دهد، چه به تدریج آن را پیاده سازی نماید.

وی تأکید کرد که تغییر قیمت بنزین باید با توجه به منافع مردم و بخش خصوصی صورت گیرد. مردم انتظار دارند کاندیداها برنامه‌های اقتصادی مشخصی ارائه دهند، نه حرف‌های هیجانی و کلی‌گویی که صرفاً برای جذب آرای رأی دهندگان گفته می‌شود، حتی اگر با این روش‌ها بتوانند رأی بیاورند.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور درباره موضوع افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: هر نامزدی که قصد دارد خود را برای افزایش قیمت بنزین حریص نشان دهد، در واقع معتقد به آزادسازی قیمت سوخت است و در صورت انتخاب شدن، باید منتظر قیمت‌های باورنکردنی بود.

وی همچنین تأکید کرد که اگر نامزدی قصد دارد ساختار جدیدی در مورد سوخت ایجاد کند، باید به شرایط بومی کشور در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی توجه داشته و با همه فعالان و کارشناسان مشورت کند. در خصوص قیمت حامل‌های انرژی نیز مهمترین نکته این است که مردم و بخش خصوصی متضرر نشوند، عدالت مراعات شود و رویایی فکر و عمل نشود.

سخنگوی جایگاهداران با بیان اینکه دولت سیزدهم امکان افزایش منطقی قیمت بنزین را داشت اما این کار را انجام نداد، گفت: شهید رئیسی دغدغه معیشت مردم را داشت و به همین دلیل حتی از افزایش حداقلی قیمت بنزین نیز خودداری کرد.

منبع :
وب‌سایت خبرگزاری تسنیم

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا