اعمال محدودیت‌های جدید در معاملات آنلاین بورس

سازمان بورس در ۱۰ روز گذشته هفت محدودیت در معاملات آنلاین به منظور کنترل نوسانات بازار اعمال کرده است.

اعمال محدودیت‌های جدید در معاملات آنلاین بورس

براساس آمارهای منتشرشده از سوی مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، در طول ۱۰ روز گذشته هفت محدودیت در معاملات برخط (آنلاین) از سوی واحدهای نظارتی اعمال شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، این اقدامات در راستای تصمیمات سازمان بورس برای کاهش نوسانات بازار و حمایت از سهامداران انجام شده است. این سازمان علاوه بر اتخاذ تدابیری برای بهبود وضعیت بازار، به تقویت نظارت بر عملکرد بازار و بورس‌ها پرداخته است. این نظارت‌ها به منظور افزایش اثرگذاری تصمیمات حمایتی و به عنوان مکملی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

طبق آخرین اطلاعات ارائه‌شده توسط مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، در بازه زمانی ۷ تا ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳، تعداد تذکرات سیستمی صادرشده توسط سازمان بورس، شرکت بورس تهران و فرابورس ایران به ترتیب ۲۵۷، ۲۷۷ و ۲۵۹ مورد بوده است.

همچنین، در این مدت هفت محدودیت در انجام معاملات آنلاین توسط واحدهای نظارتی اعمال شده است. این محدودیت‌ها به منظور تنظیم رفتار بازار و کنترل نوسانات بیشتر به کار گرفته شده‌اند.

براساس گزارش‌های موجود، واحدهای نظارتی در این مدت اقدام به اعمال محدودیت برای شش ایستگاه معاملاتی نیز کرده‌اند. این اقدامات با هدف حمایت از سلامت بازار و جلوگیری از ایجاد اختلالات بیشتر در معاملات صورت گرفته است.

منبع :
خبرگزاری ایسنا

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا