نشست خبری چین درباره سیاست‌های اقتصادی و رشد پایدار

مقامات ارشد چین در نشست خبری سه‌شنبه، به بررسی سیاست‌های اقتصادی و تلاش‌های خود برای حفظ رشد پایدار خواهند پرداخت.

نشست خبری چین درباره سیاست‌های اقتصادی و رشد پایدار

مقامات ارشد چینی قرار است در روز سه‌شنبه از اقداماتی که برای اجرای سیاست‌های اقتصادی با هدف رشد اقتصادی اتخاذ شده است، در نشست خبری توضیح دهند. به گفته دفتر اطلاع‌رسانی شورای دولتی چین، این مقامات که شامل رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، ژنگ شانجی می‌شوند، به بررسی جزئیات بیشتری از این سیاست‌ها خواهند پرداخت.

بررسی سیاست‌های تدریجی برای رشد اقتصادی

در این نشست خبری، موضوعات مرتبط با اجرای سیستماتیک بسته‌ای از سیاست‌های تدریجی که برای ارتقای رشد اقتصادی و بهینه‌سازی ساختاری تدوین شده است، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. این اقدامات در راستای حفظ حرکت پایدار توسعه اقتصادی چین برنامه‌ریزی شده‌اند.

اولین روز کاری پس از تعطیلات چین

لازم به ذکر است که سه‌شنبه اولین روز کاری چین پس از تعطیلات ملی این کشور است. هفته گذشته، تعطیلاتی مانند روز ملی در چین برگزار شد که هم‌زمان با آن، بانک مرکزی چین تصمیم به کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی به سیستم بانکی گرفت. این اقدامات در کنار برخی تسهیل‌ها در محدودیت‌های مربوط به املاک، به‌عنوان بخشی از یک بسته‌ی محرک اقتصادی به اجرا درآمدند.

واکنش بازار به بسته‌های اقتصادی

این بسته محرک اقتصادی باعث افزایش چشمگیر در بازار سهام چین شد و نشانگر تلاش‌های دولت برای ایجاد ثبات در اقتصاد این کشور است. انتظار می‌رود در این نشست خبری اطلاعات بیشتری از جزئیات این سیاست‌ها ارائه شود.

منبع :
وبسایت اینوستینگ

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا