صادرات نفت ایران و اعتراف آمریکا به ناکار آمدی تحریم ها در برابر آن

نماینده ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد فروش نفت خام ایران از ۳۰۰ هزار بشکه در روز به حدود ۲ میلیون بشکه رسیده است

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه تگزاس، در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا اذعان کرد که فروش نفت ایران از ۳۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا موفق بوده است.

وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، نیز در پاسخ به سناتور کروز تأیید کرد که واشینگتن نتوانسته است مسیر فروش نفت ایران را مسدود کند و ایران از طرق مختلف موفق به فروش نفت خود شده است.

طبق ادعای سناتور کروز، ایران از محل افزایش فروش نفت، حدود ۸۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. همچنین ناوگان سایه ایران برای انتقال نفت از ۷۰ فروند در سال ۲۰۲۰ به ۴۰۰ فروند در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

وزیر بلینکن در پاسخ گفت که آمریکا تحریم‌هایی علیه شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی ایران وضع کرده و در تلاش است تا هزینه‌های فروش نفت ایران را افزایش دهد، اما ایران همچنان راه‌های گریز از تحریم‌ها را پیدا کرده است.

به باور بلینکن، دولت ایران مصمم بوده که تحریم‌های آمریکا و متحدانش را بی‌اثر کند و در این راه موفق عمل کرده است.

در مجموع، این گزارش نشان می‌دهد که ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا موفق عمل کرده و درآمد حاصل از فروش نفت خود را افزایش داده است

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا