بانک جهانی چشم‌ انداز رشد تایلند را کاهش داد و از بانک مرکزی برای ثابت نگه‌ داشتن نرخ بهره حمایت کرد.

بانک تایلند به صبر کردن و منتظر شدن برای روشن‌ شدن اوضاع فراخوانده شد

تورم تایلند به طور میانگین ۰.۷٪ در سال جاری و ۱.۱٪ در سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده است. بانک جهانی اعلام کرد که تایلند باید منتظر تصویر روشنتری از اقتصاد بماند قبل از اینکه شرایط پولی را تسهیل کند و به این صورت از سیاست نرخ بهره بانک مرکزی در مقابل درخواست‌های دولت برای تسهیل زودهنگام حمایت کند.

این وام‌دهنده مستقر در واشنگتن همچنین پیش‌بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور را برای سال ۲۰۲۴ از ۲.۸٪ به ۲.۴٪ کاهش داد. این بانک انتظار دارد که رشد GDP در دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا به ۲.۸٪ در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

به نظر می رسد دولت تایلند در حال اعمال فشار بر بانک مرکزی برای کاهش زودهنگام نرخ بهره است.

متن می گوید که “بانک جهانی گفت که تایلند باید تا نمای روشن تری از اقتصاد پیدا شود، صبر کند و شرایط پولی را تسهیل نکند، که در واقع به سیاست نرخ بهره بانک مرکزی در برابر درخواست های دولت برای تسهیل زودهنگام پشتیبانی می کند.”

این نشان می دهد که دولت تایلند تمایل دارد نرخ بهره را زودتر از موعد کاهش دهد، اما بانک مرکزی به توصیه بانک جهانی، در پیش گرفتن سیاست های احتیاطی را ترجیح می دهد و منتظر بهبود وضعیت اقتصادی کامل تر است.

بنابراین، طبق اطلاعات موجود، می توان نتیجه گرفت که دولت تایلند در حال فشار آوردن برای کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط بانک مرکزی است.

منبع :
Bloomberg Website

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا