تغییر قیمت گوشت تا یک ماه آینده

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: هر کیلو گرم دام سنگین در کشور بسته به وزن دام، به طور میانگین بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور اعلام کرد که قیمت دام سنگین در ایران به وزن دام بستگی دارد و بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم دام سنگین است. وی توضیح داد که قیمت دام سنگین با توجه به وزن آن تغییر می‌کند و درصورتی که وزن دام کمتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه درباره وضعیت گوشت در زمان نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر خم نیز صحبت کرد. او گفت که در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی، دام‌های مولد سبک و سنگین حذف شده‌اند. همچنین، ترمیم صنعت دامپروری زمان‌بر است و نمی‌توان در مدت کوتاهی دام‌های سبک و سنگین را بازسازی کرد.

وی بیان کرد که به دلیل ضعف قدرت اقتصادی دامداران، آن‌ها مجبور به کشتار دام‌های مولد شده‌اند و بازسازی آنها زمان‌بر است. او اشاره کرد که پرورش گاو و گوساله نیز زمان زیادی را می‌طلبد و بنابراین وضعیت بازار در اعیاد قربان و غدیر خم قابل پیش‌بینی نیست.

همچنین، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور به قاچاق دام از کشور اشاره کرد و گفت که هنوز هم دام به مقصد عمان قاچاق می‌شود. او از عدم آگاهی مسئولان درباره وضعیت تولید صنعت دامپروری نیز ناراضی بود و با اینکه تصریح کرد که سیاست‌های انجام شده در این زمینه نتیجه مطلوبی نداشته‌اند، بهبود روند را ممکن می‌دانست.

منبع :
وب‌سایت خبری فردای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا