طرح احیای پخت نان کامل در کشور آغاز شد

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت:طرح نهضت احیای نان کامل در کشور آغاز شده و نانوایی‌های کشور از آرد کامل برای پخت نان استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سهراب سهرابی مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که طرح نهضت احیای نان کامل در کشور آغاز شده است و نانوایی‌های کشور از آرد کامل برای پخت نان استفاده می‌کنند.

وی توضیح داد که استفاده از آرد کامل به منظور پیشگیری از بیماری‌هایی همچون دیابت، چربی مضر بدن و مشکلات دستگاه گوارشی بسیار مفید است.

سهرابی گفت که در سال گذشته در کمیسیون اصل ۹۰ مصوب شد استاندارد ۱۰۳ گندم اصلاح و اجرایی شود. این استاندارد تأکید دارد که میزان سبوسگیری گندم کاهش یابد. همچنین قرار است در آینده نزدیک حداقل یک کارخانه تولید آرد کامل در هر ۳۱ استان کشور ایجاد شود تا نانوایی‌ها به سمت تولید نان کامل حرکت کنند.

به گفته این مسئول، تاکنون به ۱۰۰ کارخانه از ۴۵۰ کارخانه کشور مجوز تولید آرد کامل داده شده و استان‌های مرکزی، قم و اصفهان در این زمینه پیشرو هستند. در آرد کامل همه اجزای گندم از جمله سبوس، مواد سلولزی، ویتامین‌ها و جوانه گندم حفظ می‌شود، در حالی که در آرد معمولی به طور میانگین ۱۵ درصد سبوسگیری انجام می‌شود.

سهرابی با رد برخی ادعاها درباره کیفیت پایین نان ایران، گفت مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی و موسسه اصلاح و تهیه نهال بذر کشور پس از بررسی نمونه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که کیفیت گندم ایران با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

منبع :
وب‌سایت خبرگزاری تسنیم

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا