سهم ایران از میدان گازی آرش مشخص شد

اقتصادنیوز:‌ فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه 40 درصد از میدان گازی آرش متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ورود ایران به میدان آرش از نان شب واجب‌تر است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اعلام کرد که ۴۰ درصد از میدان گازی آرش متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. وی تأکید کرد که ورود ایران به میدان آرش از نان شب هم واجب‌تر است.

سردار عبدالرضا عابد در این خصوص گفت: استفاده از سهم ایران از میدان آرش برای کشور ضروری‌تر از نان شب است. وی اظهار داشت که عدم اراده و عزم برای استفاده ایران از منابع گازی میدان آرش باعث شده کشورهای همسایه مانند کویت و عربستان شروع به برداشت از این میدان کنند، در حالی که این میدان بین چند کشور از جمله ایران مشترک است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر اینکه ایران سهمی در میدان آرش ندارد، تصریح کرد که این ادعا صحت ندارد و ۴۰ درصد میدان آرش متعلق به ایران است. او گفت که صندوق توسعه ملی برای تأمین مالی حضور قرارگاه خاتم‌الانبیاء در میدان آرش اعلام آمادگی کرده و در حال مذاکره با سایر نهادها هستند تا نحوه اجرای این طرح را مشخص کنند.

منبع :
وب‌سایت خبری اقتصادنیوز

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا