سخنگوی دولت: یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌ تکلیف می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: سه مؤسسه مالی، اعتباری در کشور منحل و قرار است یک بانک خصوصی ناتراز نیز از چرخه بانکداری خارج شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، علی بهادری جهرمی در خصوص بانکداری و بانک های خصوصی عصر شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در اردبیل اظهار داشت:

شهید آیت‌الله رییسی در زمان مدیریت آستان قدس رضوی و همچنین زمانی که در قوه قضائیه و قوه مجریه مسئولیت داشت، تلاش کرد تا از اعتماد و سرمایه اجتماعی مردم برای پیشبرد ماموریت و مسئولیت خطیر خود استفاده کند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله رییسی در حالی که در قوه قضائیه مسئولیت داشت و در این نهاد تحولات مهمی ایجاد کرده بود، با رأی مردم مسئولیت قوه مجریه را نیز بر عهده گرفت تا در راستای جلب رضایت خداوند و خدمت به مردم گام‌های مؤثری بردارد.

سخنگوی دولت گفت: احیای واحدهای تولیدی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله رویکردهای شهید آیت‌الله رییسی در دوران مدیریت قوه قضائیه و قوه مجریه بود. او در همه این زمینه‌ها تلاش کرد تا با فساد مبارزه کند و پاکدستی و جوان‌گرایی را در عرصه‌های مختلف فراهم کند.

آیت‌الله رییسی همواره به ما توصیه می‌کرد که کار را برای رضای الهی و خدمت بی‌منت به مردم در پیش بگیریم و هیچ وقت برای رضایت دیگران و یا انجام کارهای نمایشی سر و دست نشکنیم. ایشان همچنین تلاش مخلصانه و مجاهدانه را از ویژگی‌های ممتاز خود می‌دانستند و با حرکتی منسجم، با برنامه و تحول‌آفرین سعی کردند تا در مسیر حکمرانی شایسته و در شأن مردم گام بردارند.

دستاوردهای دولت سیزدهم

در دوران مسئولیت آیت‌الله رییسی و دولت سیزدهم، کارهای ارزشمندی انجام شد که کنترل تورم و نقدینگی کشور از جمله این اقدامات مهم بود. در ابتدای دولت سیزدهم، پیش‌بینی می‌شد که تورم به بالای ۱۰۳ درصد برسد، اما با تدابیر اتخاذ شده توسط دولت و بانک مرکزی، این نرخ تورمی به حدود ۳۰ درصد کاهش یافت.

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حوزه سیاست خارجی، علی‌رغم ادعاهایی مبنی بر اینکه دولت سیزدهم اصطلاحات دنیا را نمی‌داند، زمانی که این دولت روی کار آمد، همه تخم‌مرغ‌ها در یک سبد قرار داشت و همچنین ترامپ قمارباز نیز به همه تعهدات جهانی لگد زده و تحریم‌های فلج‌کننده در کشور حادث شده بود.

بهادری جهرمی نمونه این تحریم‌ها را فروش حداقلی نفت و عدم تمایل کشورها برای فروش واکسن مورد نیاز در مسیر کنترل کرونا اعلام کرد و گفت: با وجود سیاست انزوای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران در این سه سال، دیپلماسی دولت و تلاش وزیر امور خارجه شهید دستاوردی مناسب داشته، به طوری که غرب از خواب انزوای ایران بیدار شد و به بسیاری از تعهدات خود عمل کرد. همچنین کشور ما با عملیات وعده صادق ۲ هزار کیلومتر خارج از مرزها توانست به دسیسه بیگانگان پاسخی قاطع بدهد.

وی تصریح کرد: در حالی که فروش نفت به کمتر از ۲۰۰ بشکه رسیده بود، در دولت سیزدهم این فروش به میزان ۲ میلیون بشکه افزایش یافت و ما موفق شدیم از ظرفیت ۴۰۰ شناور نفتکش برای جابجایی و فروش نفت استفاده کرده و با وجود اعمال تحریم آمریکایی بتوانیم با کشورهای مختلف روابط حسنه و دوجانبه‌ای را برقرار کنیم.

سخنگوی دولت افزود که زبان دولت سیزدهم، زبان همسو با خواسته و مطالبه مردم و اعتماد و باور آنها به حل مشکلات بوده است. وی از اقدامات مناسب دولت در خرید تضمینی گندم خبر داد که موجب افزایش تولید گندم به ۱۰.۵ میلیون تن شده است. همچنین مدیریت مصرف برق و گاز توسط دولت و مردم در این دوره، منجر به پایداری آب، برق و گاز حتی در فصول گرم سال شده است.

سخنگو از افزایش تولید نیروگاه‌های برقی تا هشت هزار و ۹۰۰ مگاوات و افزودن ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به مجموع بیمارستان‌های استان در کمتر از سه سال خبر داد. همچنین گفت که مشکل تنش آبی ۵ هزار روستا با تأمین آب شرب پایدار برطرف شده است.

وی شهید آیت‌الله رییسی را مدیری تحولی بر پایه اعتماد مردمی و داشتن روحیه جهادی دانست و افزود که رییسی با پیگیری مستمر سعی داشت تا مباحث و موضوعات مختلف را به نفع مردم گره‌گشایی کند. سخنگوی دولت همچنین به انحلال سه مؤسسه مالی و یک بانک خصوصی ناتراز بدون هیچ نارضایتی اشاره و افزود که با کنترل نقدینگی و پایان دادن به ناترازی بانک‌ها و کسری بودجه، امکان کنترل نرخ رشد نقدینگی وجود دارد.

رئیس‌جمهور شهید کشورمان با دید مردمی به مسائل نگاه می‌کرد و تلاش داشت تا آنها را حل کند. ویژگی برجسته آیت‌الله رئیسی، توجه به موضوع جوان‌گرایی بود که در بسیاری از حوزه‌های مدیریتی سعی کرد از توانایی‌های جوانان استفاده کند.

سخنگوی دولت افزود که بیشتر وزرا و معاونان رئیس‌جمهور از میان جوانان بودند و با توجه به روحیه و اعتماد به نفس این نیروها، به خوبی به کارگرفته شدند. نتایج این اعتماد به جوانان را در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

پس از گذشت این سه سال، بسیاری از طرح‌ها از جمله اصلاح نظام کنکور، تعرفه‌گذاری پرستاری، رتبه‌بندی معلمان و اصلاح نظام پرداخت یارانه اجرایی شده است. در این مدت، آیت‌الله رئیسی یک هزار روز خدمت بی‌منت به مردم را در راستای وفاداری به آرمان‌های نظام به انجام رسانده است.

سخنگوی دولت گفت که کارهای زیربنایی که آیت‌الله رئیسی در این سه سال انجام داده، آثار برکت‌آمیز آن را در سال‌های آینده و در عرصه مدیریتی شاهد خواهیم بود.

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا