افزایش صادرات نفت به ۲ میلیون بشکه در روز نتیجه رونق دیپلماسی

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به بیان توضیحاتی درباره نقش دولت سیزدهم و رئیس جمهور فقید در توسعه دیپلماسی انرژی به بیان توضیحاتی پرداخت.

محمد محسن دیده وری، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، در مصاحبه ای با خبرنگار مهر درباره نقش دولت سیزدهم و رئیس جمهور فقید در توسعه دیپلماسی انرژی توضیح داد:

در گذشته، ایران مشکلات زیادی در روابط خود با کشورهایی مانند عراق، ترکیه و امارات داشت. اما در دولت سیزدهم، این مشکلات تا حد زیادی حل شده است و می توان عملکرد این دولت در این زمینه را قابل قبول ارزیابی کرد.

در دولت قبل، ایران روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر می کرد، اما اکنون این رقم به ۱.۵ تا ۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. بنابراین، تجارت نفت در دولت سیزدهم گسترش یافته است.

وی توضیح داد که تنش زدایی در روابط کشور با دیگر کشورها، موجب افزایش تجارت و ارتباطات شده است. در گذشته به دلیل اختلافات با برخی کشورها، تجارت نفت کاهش یافته بود، اما اکنون از افزایش تولید نفت تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز خبر داده می شود.

این افزایش تولید در حالی است که ظرفیت ذخیره سازی محدود است، بنابراین نشان می دهد که بازارهای جهانی مشتری برای این میزان نفت وجود دارند و این افزایش تولید با هدف فروش در بازارهای جهانی انجام می شود.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در شرایط کنونی که کشور به سبب تحریم‌های شدید با وضعیت اقتصادی دشواری مواجه است، باید فروش و توسعه تجارت نفت انجام شود تا اقتصاد کشور دچار رکود نگردد.

این کارشناس انرژی بیان کرد: در پی اقدامات دولت سیزدهم، اکنون نفت تولیدی کشور به فروش می‌رسد و درنتیجه کالاهای اساسی با قیمت بالا که از توان اقتصادی مردم خارج است، خریداری و وارد کشور می‌شود.

وی افزود: اکثر مردم از طریق کالابرگ، بن و سایر ابزارها به کالاهای اساسی دسترسی پیدا می‌کنند، در حالی که اگر این فروش نفت انجام نمی‌شد، چنین شرایطی در کشور حاکم نبود. به عبارت دیگر، در حال حاضر چرخ اقتصاد کشور در حال حرکت است. با وجود برخی نواقص دولت در مسائل خاص، در حوزه تجارت نفت عملکرد قابل قبولی داشته است.

منبع :
وب‌سایت خبرگزاری مهر

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا