آمریکایی ها نسبت به وضعیت مالی، بازار سهام و کاهش تورم، خوش بین تر شده اند.

طبق یک نظرسنجی در آمریکا مشخص شد وضعیت مالی مردم در ماه می در بهترین حالت خود از دوسال پیش قرار دارد و همین امر موجب دلگرمی آنها به آینده شد.

در ماه مه، سطح بالایی از پاسخ دهندگان نظرسنجی در آمریکا گفتند که وضعیت مالی آنها اکنون بهتر از سال گذشته است. این بالاترین سطح در بیش از دو سال گذشته بوده است.

نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری ممکن است نشان دهد که برخی آمریکایی ها دیدگاه های مختلط، اگر نه کاملاً ناخوشایند، در مورد کل اقتصاد دارند – اما وقتی به وضعیت مالی خودشان نگاه می کنند، اوضاع خوب به نظر می رسد.

مصرف کنندگان آمریکایی در مورد وضعیت فعلی و آتی مالی خود، بازار سهام و کُندتر شدن تورم، خوشبین تر هستند. این بر اساس داده های نظرسنجی منتشر شده دوشنبه توسط بانک فدرال رزرو نیویورک است.

نظرسنجی ماه مه “انتظارات مصرف کننده” بانک فدرال رزرو نیویورک بهبود در درک مردم از وضعیت فعلی مالی خود و همچنین چشم انداز آنها برای یک سال آینده را نشان داد.

نظرسنجی دوشنبه همچنین بهبود خوشبینی فراتر از خانه را نشان داد: مصرف کنندگان معتقدند دوران خوب بازار می تواند ادامه یابد. انتظارات خانوارها برای بالاترین قیمت های سهام آمریکا به بالاترین سطح سه ساله بهبود یافت.

از نظر بازار کار، نظرسنجی اخیر کمی مختلط بود. انتظارات رشد درآمد کمی کاهش یافت، در حالی که احتمال ادراک شده افزایش نرخ بیکاری ملی در سال آینده افزایش یافت. با این حال، احتمال ادراک شده توسط مصرف کنندگان برای از دست دادن شغل خود کمتر از میانگین ۱۲ ماه گذشته شد.

در ماه می، انتظارات قیمت مسکن همچنان بالا بود و نسبت به ماه قبل تغییری نکرده بود. با این حال، انتظارات تورمی کاهش یافته بود – که این امر خبر خوبی برای فدرال رزرو محسوب می شود.

فدرال رزرو به دقت شاخص های انتظارات تورمی کوتاه، میان و بلندمدت را زیر نظر دارد. این انتظارات می توانند خودبه خود تحقق پیدا کنند: اگر مردم فکر کنند قیمت ها در آینده افزایش خواهند یافت، ممکن است اکنون بیشتر مصرف کنند یا حتی افزایش دستمزد را خواستار شوند. در نتیجه، کسب و کارها نیز ممکن است با افزایش هزینه ها مواجه شده و مجبور به بالا بردن قیمت ها شوند.

بررسی های روز دوشنبه نشان داد که انتظارات تورمی ۳ و ۵ ساله تغییری نکرده است.

آمریکا این هفته شاهد انتشار آمار مهمی درباره وضعیت تورم خواهد بود – شاخص قیمت مصرف کننده ماه می که روز چهارشنبه منتشر می شود. انتظار می رود این شاخص نشان دهد قیمت های مصرف کننده و یک شاخص کلیدی تورم پایه نیز کاهش یافته اند.

اگر این انتظارات محقق شود، آن خبر خوشایندی خواهد بود برای مردم آمریکا که سه سال و اندی با تورم بالا دست و پنجه نرم کرده اند، برای فدرال رزرو در تلاش برای کنترل افزایش قیمت ها، و همچنین برای بازارها. زمانی که شاخص قیمت مصرف کننده آوریل نشان داد تورم در مسیر خنک تری قرار گرفته، شاخص های اصلی بورس آمریکا نیز به اوج های جدیدی رسیدند.

منبع :
CNN

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا