فروش ۲ میلیون بشکه نفت ونزوئلا به هند در نوامبر

دو پالایشگاه هندی ۲ میلیون بشکه نفت ونزوئلا را برای تحویل در نوامبر خریداری کرده‌اند.

فروش نفت ونزوئلا به پالایشگاه‌های هند در نوامبر

دو پالایشگاه دولتی هند، اخیراً تصمیم به خرید ۲ میلیون بشکه نفت از ونزوئلا گرفته‌اند. این محموله‌ها توسط شرکت تجاری ویتول به هند ارسال خواهد شد و قرار است در نوامبر تحویل داده شود.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده، هند واردات نفت از ونزوئلا را در سال جاری پس از تأییدیه وزارت خزانه‌داری آمریکا از سر گرفته است. این تأییدیه به پالایشگاه‌های هندی امکان می‌دهد تا معاملات نفتی خود با ونزوئلا را با رویکرد جدیدی ادامه دهند. از جمله این پالایشگاه‌ها، شرکت «ایندین اویل» که به عنوان بزرگترین پالایشگر هند شناخته می‌شود، ۱.۲ میلیون بشکه از نفت ونزوئلا را خریداری کرده است. در عین حال، شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور (MRPL) نیز تصمیم به خرید ۸۰۰ هزار بشکه دیگر از این نفت گرفته است.

به گفته منابع نزدیک به بازرگانی، محموله نفت ونزوئلا به نام «مری ۱۶» که از طریق نفتکش بوستون بارگیری شده، به سمت شرکت MRPL ارسال شده است. این شرکت تقاضای چندانی برای گریدهای نفتی سنگین ندارد و خرید نفت از ونزوئلا برای آن امری نادر است. با این حال، پالایشگاه پارادیپ شرکت ایندین اویل توانایی پالایش نفت ونزوئلا را دارد و انتظار می‌رود از این محموله به خوبی بهره‌برداری کند.

شرکت ریلاینس اینداستریز، دیگر غول نفتی هند، نیز در ژوئیه امسال مجوزی از دولت آمریکا برای واردات نفت ونزوئلا دریافت کرد. قراردادهای این شرکت شامل تبادل نفتا با ونزوئلا است. نفتا به عنوان ماده‌ای کلیدی برای استخراج نفت سنگین و تولید گریدهای قابل صادرات از سوی شرکت PDVSA ونزوئلا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق گزارش‌هایی از اسناد PDVSA، محموله‌های نفت ونزوئلا که در نفتکش‌های بوستون و دیگاس بارگیری شده‌اند، به واسطه‌هایی فروخته شده‌اند، نه به خریداران نهایی. هنوز مشخص نیست که آیا ویتول برای این محموله‌ها مجوز دارد یا آن‌ها را از شرکت‌های دیگری که مجوز ایالات متحده را دارا هستند خریداری کرده است. گزارش‌های مرتبط با رویترز نیز تأیید می‌کنند که برخی از شرکت‌های جوینت ونچر PDVSA که در اروپا مستقر هستند، مجوز آمریکا برای دریافت نفت ونزوئلا را دارند و بخشی از محموله‌های خود را به بازرگانان فروخته‌اند.

منبع :
خبرگزاری ایسنا

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا