تعرفه واردات موبایل چقدر است؟

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد که تعرفه جدیدی برای واردات تلفن همراه در گمرکات کشور وضع شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان موبایل از تعرفه جدیدی که بر روی تلفن همراه در مبادی ورودی گمرک اعمال می‌شود، خبر داد.

به گزارش مشرق، رضا قربانی، عضو هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان موبایل، در برنامه “رادیو اقتصاد” اعلام کرد: حقوق ورودی گمرک شامل دو بخش حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی است. زمانی که کالا به صورت مسافری وارد کشور می‌شود، سود بازرگانی آن دو برابر می‌شود.

وی افزود: حقوق و عوارض گمرکی برای تمامی انواع ورودی‌های گوشی یکسان است، اما سود بازرگانی تغییر می‌کند. همچنین، زمانی که سود بازرگانی دو برابر می‌شود، مجموع آن به عنوان حقوق ورودی محاسبه می‌شود.

قربانی توضیح داد: سال قبل، حقوق ورودی و عوارض گمرکی برای گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار که طبق رویه تجاری وارد می‌شدند، ۱۵ درصد بود.

خبرهای مشابه

در کمیسیون ماده ۱، پیش از آغاز هر سال جلسه‌ای برای تعیین عوارض گمرکی و سود بازرگانی جدید برگزار می‌شود؛ اما متأسفانه امسال حقوق و عوارض برای تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار نه تنها در آغاز سال تعیین نشد، بلکه تا ۲۰ خرداد به تأخیر افتاد و قرار بود این تعرفه چندین برابر افزایش یابد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی به موقع درباره تعرفه جدید باید انجام می‌شد، که متأسفانه این امر به درستی صورت نگرفت. تعرفه تجاری برای گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، به غیر از برند اپل، ۲۸ درصد تعیین شد.

قربانی در پایان گفت: از روز گذشته، تعرفه گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار به تعرفه سال گذشته یعنی ۱۵ درصد بازگشت و برای واردات مسافری این گوشی‌ها، تعرفه به ۳۰ درصد افزایش یافت.

منبع :
وب‌سایت خبری مشرق

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا