“بسته های کمکی دولت چین به بخش مسکن، هنوز نتوانسته نگرانی های بازار را برطرف کند”

دولت چین بسته‌ های کمکی به بخش مسکن ارائه داده است اما این بسته‌ های کمکی نتوانسته‌اند نگرانی‌ های موجود در بازار مسکن را برطرف کنند.

اقدام امدادی بانک مرکزی چین، بانک مرکزی این کشور، به طور گسترده از سوی ناظران بازار “ناکافی” تلقی می شود. (عکس از میزوهو میازاکی)

هنگ کنگ — تلاش جدید چین برای نجات بازار مسکن این کشور با خرید خانه های فروخته نشده و کاهش نرخ وام های مسکن هنوز نتوانسته اعتماد را احیا کند، در حالی که تعداد زیادی از توسعه دهندگان همچنان با درخواست های پایان دادن به فعالیت در هنگ کنگ دست و پنجه نرم می کنند.

دادگاه عالی هنگ کنگ در روز چهارشنبه جلسه تصفیه شرکت توسعه دهنده متضرر شانگهایی گروه ساختمانی شیموا را برگزار کرد و تصمیم گرفت تا ۳۱ جولای به تعویق بیندازد. دادگاه دلیلی برای این به تعویق افتادن ارائه نکرد.

تأخیر در پرونده شرکت شیموا احتمالاً نشان دهنده نگرانی های بیشتر در مورد بازار مسکن چین است. چند نکته مهم در این رابطه:

بازار مسکن چین همچنان با چالش های زیادی روبرو است، با وجود تلاش های بانک مرکزی برای ارائه بسته های نجات. این نشان می دهد که این اقدامات هنوز نتوانسته اعتماد را در بازار احیا کند.

ادامه درخواست های پایان دادن به فعالیت توسعه دهندگان در هنگ کنگ، که شیموا هم جزو آنهاست، نشان می دهد که فشارها و نگرانی ها در این بخش همچنان ادامه دارد.

تأخیر در روند تصفیه شرکت شیموا به دلیل عدم ارائه دلیل از سوی دادگاه، می تواند نشانه ای از پیچیدگی بیشتر این پرونده و نگرانی های دادگاه در مورد وضعیت بازار مسکن باشد.

بنابراین این تأخیر می تواند به عنوان نشانه ای از ادامه نگرانی ها در مورد چشم انداز بازار مسکن چین تفسیر شود.

منبع :
Nikkea Asia

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا