موافقت مجلس با تعطیلی شنبه

مجلس با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه موافقت خود را اعلام کرد

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه، نمایندگان مردم پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، با ماده واحده لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی برتعطیای شنبه ها موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه، ۱۳۶ نفر موافق، ۶۶ نفر مخالف و ۳ نفر ممتنع رأی دادند.

طبق این ماده واحده، ساعات کار کارمندان دستگاه‌های اجرایی چهل ساعت در هفته خواهد بود و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات نیز با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیأت وزیران تعیین می‌شود.

همچنین کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی، ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعت کار روزانه (حداکثر ۱۰ ساعت در هفته) کاهش دهند. میزان حقوق و مزایا و نحوه محاسبه سوابق خدمت این کارمندان نیز متناسب با ساعات کار آنان تعیین خواهد شد.

تبصره ۳- تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای واحدهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بخش عملیاتی واحدهای خدمت‌رسان مانند بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی-درمانی، مراکز بهزیستی، بانک‌ها و اماکن ورزشی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته از یکشنبه تا پنجشنبه تنظیم کنند.

فهرست کامل بخش عملیاتی واحدهای خدمات‌رسان موضوع این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تبصره ۴- در تمامی قوانین و مقررات که از مبنای ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت کار در چهار هفته متوالی استفاده شده است، مانند قانون کار مصوب ۱۳۶۹/۸/۲۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاحات و الحاقات بعدی، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به ترتیب به ۴۰ ساعت در هفته و ۱۶۰ ساعت کار در چهار هفته متوالی اصلاح می‌شود. کاهش ساعات کاری موجب کاهش حقوق، دستمزد و مزایای قانونی کارکنان و کارگران موضوع این تبصره نمی‌شود.

اجرای حکم این تبصره در خصوص دستگاه‌هایی که مستقیماً تحت نظر مقام معظم رهبری هستند، منوط به اذن ایشان است.

منبع :
وب‌سایت خبری فردای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا