کلاهبرداری جدید در برخی جایگاه‌ های سوخت

کلاهبرداری جدیدی مرتبط با کارت‌های سوخت بنزین در کشور در حال رخ دادن است

اخیراً خبری منتشر شده است که در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت، کلاهبرداری جدیدی مرتبط با کارت‌های سوخت بنزین اتفاق افتاده است. این کلاهبرداران با استفاده از تراشه‌های جدید، سوخت موجود در کارت‌های سوخت را خالی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تأکید کرده است که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند. کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت تنها برای موارد اضطراری سوخت‌گیری در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین، بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده کرده و از انتقال کارت سوخت شخصی خود به دیگران خودداری کنند.

در این کلاهبرداری جدید، افرادی که قصد دارند از جایگاه‌های عرضه سوخت سوءاستفاده کنند، از یک فناوری تراشه‌های کارت سوخت استفاده می‌کنند. با استفاده از این تراشه‌ها، آن‌ها می‌توانند اطلاعات موجود در کارت‌های سوخت را تغییر داده و سوخت موجود در آن‌ها را به صورت غیرمجاز خالی کنند.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، که مسئول عرضه سوخت در کشور است، به شدت به شهروندان تأکید می‌کند که در هنگام سوخت‌گیری باید به مسائل ایمنی توجه کنند. کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت مخصوصاً برای موارد اضطراری سوخت‌گیری طراحی شده‌اند و استفاده از آن‌ها در مواردی غیرضروری توصیه نمی‌شود.

در نتیجه، بهترین روش برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری این است که شهروندان از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند و از انتقال آن به افراد دیگر خودداری کنند.

همچنین، در هنگام سوخت‌گیری، باید موارد امنیتی مربوطه را رعایت کرده و هر گونه تغییر یا ناهماهنگی در کارت سوخت خود را به مسئولین ذی‌صلاح اعلام کنند.

اطلاع رسانی مناسب و آموزش به شهروندان دربارهٔ روش‌های ایمنی و جلوگیری از کلاهبرداری‌های سوخت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا افراد بتوانند از تقلبات سوخت جلوگیری کنند و امنیت در فرآیند سوخت‌گیری را تضمین کنند.

منبع :
وب سایت خبری فردای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا