ترکیه و ایران و تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری

صادرات ترکیه به ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۴ با رشد ۳۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل، به مبلغ ۳۲۴ میلیون دلار رسیده است.

اداره آمار ترکیه اعلام کرد که در ماه اول سال جاری، تجارت بین ترکیه و ایران با رشد ۲ درصدی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار انجام شده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره آمار این کشور، معاملات تجاری بین ایران و آن در ماه اول سال جاری با رشد تقریبی ۲ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته به مبلغ ۵۰۱ میلیون دلار رسیده است.

در این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۴ با رشد ۳۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل، به مبلغ ۳۲۴ میلیون دلار رسیده است. در ماه ژانویه سال قبل، کالا به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار به ایران صادر کرده بود.

همچنین، ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۴ هفتمین مقصد صادراتی این کشور بوده و ۱.۶ درصد از کل صادرات آن در این ماه به ایران انجام شده است.

با وجود افزایش ۳۵ درصدی صادرات به ایران، واردات ایران از ترکیه در ماه اول سال ۲۰۲۴ با کاهش ۳۰ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل، به مبلغ ۱۷۷ میلیون دلار رسیده است. در ماه ژانویه سال قبل، ترکیه کالا به ارزش ۲۵۳ میلیون دلار از ایران وارد کرده بود.

همچنین، ایران به عنوان سی امین منبع واردات این کشور در ماه اول سال ۲۰۲۴ شناخته شده است.

در کل، مجموع معاملات تجاری بین ایران و این کشور در دوره ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ با کاهش ۱۴ درصدی به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود.

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا