اطلاعیه وزارت نفت درباره جمع آوری کارت سوخت

اطلاعیه وزارت نفت درباره جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌داران

سهمیه‌های نفت تغییر نمی‌کند مدیر عملیات شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی درباره تغییر سهمیه بیان داشت: سهمیه‌ها تغییری نمی‌کند و به اندازه همان مقادیری که قبلا بوده شارژ می‌شود.

کارتی خرید و فروش نمی‌شود
وی در خصوص شایعات مربوط به خرید و فروش کارت توضیح داد: خرید کارت با قیمت‌های نجومی ۲۰ میلیون که عنوان می‌شود در مورد تهران و یا دیگر شهرها منطقی نیست و توجیهی برای خریدار ندارد، اگر موضوع قاچاق هم است در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان که شرایط خاص دارند کدینگ است یعنی اگر کسی کارت را خریداری کند؛ نمی‌تواند در این استان‌ها استفاده کند.

وضعیت توزیع بنزین سوپر

عرب‌عامری درباره وضعیت بنزین سوپر گفت: باتوجه به اینکه مصرف بنزین معمولی بیشتر است تمرکز بر تولید این بنزین است و تقاضای بنزین سوپر تاحدی بیشتر از عرضه است اما در کلان‌شهرها و جایگاه‌هایی که زیرساخت بنزین سوپر را دارند ارسال صورت می‌گیرد.

مصرف به شرایط قبل برگشت
وی در خصوص میزان مصرف بنزین تاکید کرد: ما امسال به ۱۵۲ میلیون لیتر مصرف را هم تجربه کردیم و بعد از آن میزان کاهش پیدا کرد و اکنون به شرایط قبل از تعطیلات برگشته‌ایم.

همانطور که مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرده است:

سهمیه‌ها تغییری نکرده و همان مقادیر قبلی را دارند.
شایعات در مورد خرید و فروش کارت سوخت با قیمت‌های بالا در تهران و سایر شهرها منطقی نیست. در مناطق خاصی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان کارت‌ها کدینگ شده‌اند و نمی‌توان در آن مناطق از آنها استفاده کرد.

تمرکز بیشتر بر تولید و توزیع بنزین معمولی است چرا که تقاضا برای آن بیشتر است. اما در کلان‌شهرها و جایگاه‌هایی که زیرساخت لازم را دارند، بنزین سوپر ارسال می‌شود.

مصرف بنزین پس از افزایش تا ۱۵۲ میلیون لیتر، دوباره به شرایط قبل از تعطیلات برگشته است.

در مجموع، سهمیه‌ها تغییر نکرده، خرید و فروش کارت سوخت غیرمنطقی است و تأمین بنزین براساس تقاضای مصرف‌کنندگان انجام می‌شود

منبع :
وب سایت خبری شهر خبر

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا