خبرهای خوش خاندوزی برای تولیدکنندگان

وزیر امور اقتصادی و دارایی، اخبار خوبی برای تولیدکنندگان در سال جاری اعلام کرد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، اخبار خوبی برای تولیدکنندگان در سال جاری اعلام کرد. وی اشاره کرد که در سال گذشته، میزان سرمایه‌گذاری خارجی به رقم بیش از ۵.۵ میلیارد دلار رسید که یک رکورد ۱۶ ساله محسوب می‌شود.

خاندوزی همچنین گفت که در بودجه سال ۱۴۰۳، دولت برای سومین سال پیاپی، کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولیدی را در نظر گرفته است. این امر به عنوان اقدامی برای تحقق شعار “جهش تولید” در نظر گرفته شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره صادرات کشور نیز توضیح داد که در کمیسیون اقتصادی دولت، آیین‌نامه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان اصلاح شده است و امیدوار است این پیشنهاد ظرف ۱۰ روز آینده در هیئت‌وزیران به تصویب برسد.

استفاده از ابزارهای امتیازی برای صادرکنندگان:

خبرهای مشابه

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۴۰۳ به اهمیت استفاده از ابزارهای امتیازی برای تشویق صادرکنندگان اشاره کرد. این اقدام برای نخستین بار در آیین‌نامه سال ۱۴۰۳ گنجانده شده است و مورد مطالبه طولانی مدت صادرکنندگان بوده است. وی معتقد است این ابزار امتیاز صادراتی، انگیزه بیشتری برای تولید، صادرات و ارزآوری ایجاد خواهد کرد.

همچنین وزیر به دو مورد دیگر اشاره کرد که در سال ۱۴۰۳ محقق خواهد شد:

اجرای مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار که پیش‌بینی‌پذیری متغیرهای اقتصادی را افزایش خواهد داد.

اطلاع‌رسانی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان درباره این مقررات، تا آن‌ها غافلگیر نشوند.

وی در ارزیابی وضعیت اقتصادی سال گذشته، از رشد اقتصادی بالاتر نسبت به سال‌های تحریمی قبل خبر داد و امیدواری خود را برای شکستن رکورد رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۲ ابراز کرد.

در سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۳-۲۰۲۴)، ایران توانست چندین رکورد قابل توجهی را پشت سر بگذارد:

نرخ بیکاری کشور در پاییز ۱۴۰۲ به پایین‌ترین سطح در تمام سال‌های گذشته رسید. این موفقیت به لطف مجموعه تدابیر اتخاذ شده در حوزه‌های مختلف حاصل شده است.

تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ با جمع ۱۵۳ میلیارد دلار صادرات و واردات توانست بر بسیاری از مشکلات و تنگناهای خارجی غلبه کند. این نشان‌دهنده بهبود وضعیت تجاری ایران است.

در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی، ایران موفق شد با جذب بیش از ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری واقعی خارجی، رکورد ۱۶ ساله این شاخص را پشت سر بگذارد. این موفقیت به معنای افزایش جذابیت ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

مجموع این دستاوردها نشان می‌دهد که زیرساخت‌های رشد و رونق اقتصادی در ایران در سال ۱۴۰۳ (۲۰۲۴-۲۰۲۵) همچنان به صورت مستمر و قدرتمند ادامه خواهد داشت

منبع :
وب سایت خبری ایسنا

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا