وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: عدم اعلام نرخ جدید شکر باعث ابهام در بازار شده و کارخانجات در مورد قیمت عرضه محصول خود به بازار دچار نگرانی هستند، هرچند از ۱۰ روز قبل خرید تضمینی چغندر شروع شده و تولید شده است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: با اینکه از ۱۰ روز قبل خرید تضمینی چغندر شروع شده و کارخانجات شکر خریداری و تولید کرده‌اند، هنوز نرخ جدید شکر اعلام نشده است و کارخانجات نمی‌دانند با چه قیمتی محصول خود را به بازار عرضه کنند.

به گزارش صدای بورس، بهرام رمضانی، مدیر عامل شرکت قند بیستون، اظهار داشت: تقریباً ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر در کشور مصرف می‌شود و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از آن در داخل کشور تولید می‌شود و مابقی وارد می‌شود.

وی افزود: برای سال جاری نیز تا به امروز ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای واردات شکر تخصیص داده شده است و عمده این محصولات توسط بخش خصوصی وارد می‌شود.

مدیر عامل شرکت قند بیستون ادامه داد: در عرضه و فروش شکر داخلی به بازار مشکل داریم و وزارت جهاد کشاورزی همواره با تاخیر نرخ جدید فروش این محصول را اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: اگرچه خرید تضمینی چغندر از ۱۰ روز قبل شروع شده و کارخانجات چغندر خریداری و تولید کرده‌اند، اما هنوز نرخ جدید شکر برای فروش به بازار اعلام نشده است و کارخانجات نمی‌دانند با چه قیمتی محصول خود را به بازار عرضه کنند.

رمضانی گفت: تأخیر در عرضه شکر به بازار باعث شوک می‌شود و لازم است وزارت جهاد کشاورزی به سرعت نرخ جدید شکر را اعلام کند.

رمضانی گفت: نرخ خرید تضمینی چغندر از کشاورزان در سال جاری از ۲ هزار و ۸۰۰ تومان به ۳ هزار و ۳۳۰ تومان افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: نرخ شکر در سال قبل ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان درب کارخانه بوده است، اما در سال جاری هنوز قیمت جدید اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: اگر شکر وارداتی با نرخ ۲۸ هزار تومان وارد شود و عوارضمدیر عامل شرکت قند بیستون اعلام کرد که در حال حاضر با وجود خرید تضمینی چغندر توسط کارخانجات شکر و تولید این محصول، هنوز نرخ جدید برای فروش شکر اعلام نشده است. او افزود که کارخانجات دچار مشکل عرضه محصول خود به بازار هستند و نمی‌توانند بدانند به چه قیمتی محصول را به فروش برسانند.

به گزارش صدای بورس، بهرام رمضانی، مدیر عامل شرکت قند بیستون، اعلام کرد که در کشور حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر مصرف می‌شود و تنها حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از این مقدار در داخل کشور تولید می‌شود و باقی وارداتی است.

وی افزود که اغلب واردات شکر توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و برای سال جاری نیز تا کنون با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای واردات شکر ارز تخصیص داده شده است.

رمضانی اظهار کرد که وزارت جهاد کشاورزی همواره با تأخیر نرخ جدید فروش شکر را اعلام می‌کند و این باعث مشکلاتی در عرضه و فروش شکر به بازار می‌شود.

او تأکید کرد که در حال حاضر، با وجود شروع خرید تضمینی چغندر و تولید شکر توسط کارخانجات، هنوز نرخ جدید برای فروش شکر به بازار اعلام نشده است و این باعث عدم قطعیت در عرضه محصول به بازار می‌شود.

رمضانی اعلام کرد که نرخ خرید تضمینی چغندر از کشاورزان در سال جاری از ۲ هزار و ۸۰۰ تومان به ۳ هزار و ۳۳۰ تومان افزایش یافته است. همچنین، نرخ شکر در سال قبل ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان درب کارخانه بوده است، اما هنوز قیمت جدیدی اعلام نشده است.

او بیان کرد که در صورت واردات شکر با نرخ ۲۸ هزار تومان و عدم افزایش عوارض گمرکی، قیمت آن نسبت به شکر داخلی ارزان‌تر خواهد بود، و این باعث ایجاد امکان اختلاط بین شکر وارداتی و داخلی خواهد شد.

منبع :
وبسایت خبری صدای بورس

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا