قیمت گوشت و دام در سال ۱۴۰۳

براساس نرخ دام زنده، قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله باید در محدوده ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان قرار گیرد و فروش با نرخ های بالاتر به عنوان گرانفروشی در نظر گرفته می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام اعلام کرد که درباره عرضه گوشت قرمز در ماه رمضان و ایام نوروز، هیچ کمبودی وجود ندارد.

طبق گفته منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام، در حال حاضر گوشت گرم و منجمد وارداتی با قیمت‌های مناسبی در دسترس است و این امر منجر به کاهش و منطقی شدن قیمت گوشت داخلی خواهد شد.

او افزود که با توجه به زایش های مناسب در پاییز و فراوانی عرضه این کالای وارداتی، در هفته های آتی قیمت ها در بازار کاهش خواهد یافت. رئیس شورای تامین‌کنندگان دام بیان کرد که با توجه به جمعیت دام کشور و حجم واردات، هیچ کمبودی برای عرضه گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان و شب عید وجود ندارد.

وی افزود که براساس نرخ دام زنده، قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله باید در محدوده ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان قرار گیرد و فروش با نرخ های بالاتر به عنوان گرانفروشی در نظر گرفته می شود.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام اشاره کرد که طبق آمار مرکز آمار ایران، کشتار دام در ماه دی کاهش یافته است، اما با افزایش واردات، کشتار دام کاهش یافته و این موضوع منجر به حفظ دام‌های ماده برای ماه‌های آتی خواهد شد.

منبع :
وب سایت خبری دنیای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا