قیمت تخم مرغ در سال ۱۴۰۳

در حال حاضر قیمت تخم مرغ در ایران ۵۶ هزار تومان برای هر کیلوگرم است.

با توجه به اظهارات رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران، در حال حاضر قیمت تخم مرغ در ایران ۵۶ هزار تومان برای هر کیلوگرم است.

او معتقد است که قیمت تخم مرغ نیازمند اصلاح است و باید در ابتدای سال آینده اصلاح شود. با این حال، او پیش‌بینی نمی‌کند که قیمت تخم مرغ تا پایان سال جاری تغییری داشته باشد.

وی همچنین به صادرات بیش از ۱۱۳ هزار تن تخم مرغ به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار در ابتدای سال اشاره کرده است. این صادرات به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، قطر، عمان و دبی انجام شده است، و با در نظر گرفتن میزان مازاد تولید داخلی، کشور امکان صادرات بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن تخم مرغ را دارد.

در مورد تقاضا و تولید تخم مرغ در کشور، نبی‌پور اظهار کرده است که تولید تخم مرغ در ایران خطی است و نوسان زیادی ندارد. در حال حاضر، تولید تخم مرغ کشور به ۱.۳ میلیون تن رسیده است و تامین تخم مرغ برای تهیه شیرینی شب عید و ایام نوروز به راحتی امکان‌پذیر است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

همچنین، نبی‌پور به افزایش تعداد صادرکنندگان تخم مرغ اشاره کرده است. در حال حاضر، تعداد صادرکنندگان تخم مرغ در ایران به ۷۶ نفر رسیده است، در حالی که در سال‌های گذشته تعداد آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۲ نفر بوده است.

به طور کلی، براساس اظهارات رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران، تولید تخم مرغ در کشور بهره‌وری بالا و مازادی دارد و صادرات این محصول به کشورهای هدف نیز افزایش یافته است.

اما با نزدیک شدن به شب عید و ایام نوروز، احتمال محدود شدن بازار صادرات و به‌هم‌ریختگی در بازار وجود دارد.

منبع :
وب سایت خبری اقتصاد نیوز

خبرهای مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین بخوانید
بستن
دکمه بازگشت به بالا