غول اقتصادی اروپا (آلمان) در ۲۰۲۴ فقیر می شود!

وزیر دارایی آلمان، کریستین لیندنر، در حاشیه رویداد بلومبرگ در فرانکفورت، اظهار داشت که ناتوانی در رشد اقتصادی باعث فقیرتر شدن آلمان می‌شود.

وزیر دارایی آلمان: عدم رشد اقتصادی اروپا باعث فقیرتر شدن کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وزیر دارایی آلمان، کریستین لیندنر، در حاشیه رویداد بلومبرگ در فرانکفورت، اظهار داشت که ناتوانی در رشد اقتصادی باعث فقیرتر شدن آلمان می‌شود. وی افزود که آلمان دیگر با سایر کشورها رقابت نمی‌کند و به دلیل عدم رشد، در حال فقیرتر شدن و عقب ماندن است.

این اظهارات در زمانی انجام شد که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) چشم‌انداز تیره‌ای برای رشد اقتصادی آلمان در سال جاری منتشر کرد. بر اساس این گزارش، پیش‌بینی رشد اقتصادی آلمان در سال جاری به ۰.۳ درصد کاهش یافته است، که بسیار کمتر از پیش‌بینی ۲.۹ درصدی برای گروه ۲۰ و حتی کمتر از پیش‌بینی ۰.۶ درصدی برای منطقه یورو است.

همچنین، انتظار می‌رود که داده‌های تولید صنعتی آلمان که اواخر این هفته منتشر می‌شوند، به سطح پایین‌تری از سال ۲۰۰۸ برسند. در آن زمان، اقتصاد آلمان به شدت تحت تاثیر پیامدهای بحران مالی جهانی قرار گرفت.

لیندنر با بیان اینکه منتظر بود دولت از این تحلیلات نتیجه‌گیری کند، تأکید کرد که رشد اقتصادی بیشتر، شرط لازم برای تحقق تعهدات اجتماعی آلمان، از جمله بهبود وضعیت امنیت اجتماعی و پروژه‌های زیست‌محیطی و افزایش هزینه‌های امنیت خارجی کشور است. به گفته آمار رسمی آژانس آمار فدرال آلمان، در ماه ژانویه، تولید ناخالص داخلی کشور در سال گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافت و تولید صنعتی (بدون در نظر گرفتن بخش ساخت و ساز) ۲ درصد کاهش یافت. این کاهش عمدتاً به دلیل تولید کمتر در بخش تأمین انرژی اتفاق افتاد.

منبع :
وب سایت bloomberg

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا