ترددهای دریایی در خلیج فارس محدود شد

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد افزایش وزش باد و ارتفاع زیاد موج در خلیج فارس و دریای خزر موجب محدودیت ترددها و فعالیت های دریایی را به دنبال دارد.

راه و شهرسازی: بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای دو سامانه، آب‌های خلیج‌فارس و دریای خزر طی دو روز آتی مواج و متلاطم است.

سامانه اول موجب وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید جنوب شرقی با بیشینه سرعت باد (۲۶ نات) و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل بیشتر از (۱/۵ متر) و دور از ساحل بیشتر از (۲ متر) می‌شود و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج‌فارس را در بر می‌گیرد.

اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج‌فارس، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران از مخاطرات پیش‌بینی شده برای این سامانه است.

سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا و قایق و موتورهای تفریخی در این منطقه را نیز اعلام کرد.

آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی از جمله مخاطرات این سامانه است. منع از تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، ممانعت از تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی ضرورت دارد.

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا