نماد سایت دروازه اقتصاد

روسیه و عربستان پای میز مذاکره رفتند

روسیه و عربستان پای میز مذاکره رفتند

روسیه و عربستان پای میز مذاکره رفتند

به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، و همتای سعودی او، فیصل بن فرحان آل سعود، در حاشیه نشست وزرای خارجه بریکس در شهر نیژنی نووگورود، روسیه، با یکدیگر دیدار و درباره چشم‌انداز همکاری‌های چندجانبه بیشتر بین مسکو و ریاض گفت‌وگو کردند.

این دو دیپلمات ارشد همچنین درباره موضوعات مهم دستور کار جهانی و منطقه‌ای مانند تلاش برای حل و فصل سریع سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های حاد در خاورمیانه، از جمله درگیری فلسطین و اسرائیل، تبادل‌نظر کردند.

عربستان سعودی در پانزدهمین نشست سران بریکس در ژوهانسبورگ برای پیوستن به این اتحادیه دعوت شده، اما هنوز به صورت رسمی موافقت خود را اعلام نکرده است.

روسیه و عربستان سعودی در حال بررسی چشم‌انداز همکاری‌های چندجانبه بیشتر بین دو کشور هستند. چند نکته در این مورد قابل توجه است:

لاوروف و آل سعود در دیدار خود به طور مفصل درباره توسعه بیشتر همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو کردند. این نشان می‌دهد که هر دو طرف تمایل به گسترش همکاری‌ها دارند.

موضع مشترک آنها در مورد ضرورت تلاش برای حل سریع بحران‌های منطقه‌ای نیز می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر باشد.

عربستان برای پیوستن به بریکس دعوت شده است که می‌تواند بستری برای همکاری‌های سه‌جانبه با روسیه در چارچوب این اتحادیه باشد.

بنابراین، با توجه به این نشانه‌ها به نظر می‌رسد روسیه و عربستان سعودی در آینده احتمالاً همکاری‌های بیشتری را دنبال خواهند کرد. اما میزان و چگونگی این همکاری‌ها بستگی به مذاکرات و توافقات آتی دو طرف خواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل