نماد سایت دروازه اقتصاد

خط و نشان ترامپ برای ایران با گوش پانسمان شده

خط و نشان ترامپ برای ایران با گوش پانسمان شده

خط و نشان ترامپ برای ایران با گوش پانسمان شده

به گزارش اقتصاد۱۰۰ به نقل از تاس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، که به‌تازگی از یک ترور نافرجام جان سالم به‌در برده است، در سخنرانی خود در کنگره ملی جمهوری‌خواهان واقع در میلواکی، ایالت ویسکانسین، به موضوعات متعددی پرداخت و در خصوص آن‌ها اظهار نظر کرد. وی در این مراسم ادعا کرد که برای “حفظ دموکراسی” وارد رقابت انتخاباتی شده است.

ترامپ در کنگره، بطور رسمی نامزدی خود را از سوی حزب جمهوری‌خواه پذیرفت و در مورد موضوعات مختلف ببسیار سخن گفت.

حفظ دموکراسی

ترامپ مدعی شد: “من تنها کسی هستم که دموکراسی را برای مردم کشورمان حفظ می‌کنم. نباید از مخالفان، مجرم و از منتقدان سیاسی شیطان بسازیم. اگر دموکرات‌ها بخواهند کشورمان را متحد کنند، باید این پاپوش و پرونده‌سازی حزبی را که شخصاً حدود هشت سال است با آن درگیر هستم، رها کنند.”

صلح و سازش

وی متعهد شد که در صورت بازگشت به کاخ سفید، صلح و سازش را در سراسر جهان احیا کند. ترامپ گفت: “ما نظم و قانون را به خیابان‌هایمان، میهن‌پرستی را به مدارس‌مان و مهم‌تر از همه، صلح، ثبات و سازش را به جهان بازمی‌گردانیم. باید کشور را از رهبری ناکام و نالایق دولت کنونی نجات داد.”

وی در ادامه اظهار داشت: “مخالفان ما (دموکرات‌ها) جهانی باثبات را از ما تحویل گرفتند و آن را به سیاره جنگ تبدیل کردند. به حمله اسرائیل و اتفاقاتی که در اوکراین رخ می‌دهد نگاه کنید. شهرها بمباران می‌شوند. من پسران و دخترانمان را در امنیت نگه می‌دارم. وقتی امنیت را به خیابان‌های خودمان بیاوریم، به ثبات جهان کمک خواهیم کرد. نخستین رئیس‌جمهور معاصر بودم که هیچ جنگ جدیدی را شروع نکردم. هیچ جنگی غیر از جنگ با داعش که آن‌ها را شکست دادم. می‌توانم با یک تلفن جنگ‌ها را متوقف کنم!”

ایران و کره شمالی

ترامپ ادعای دیگری مطرح کرد: “هنگامی که رئیس‌جمهور بودم، تهران آماده توافق با آمریکا جهت حل‌وفصل مساله هسته‌ای بود. با این حال، ایران هم‌اکنون بسیار نزدیک به سلاح هسته‌ای است؛ اتفاقی که در دوران ریاست‌جمهوری من هرگز رخ نداد!”

وی همچنین اعتقاد دارد که در صورت بازگشت به کاخ سفید، آمریکا قادر خواهد بود روابط خود با کره شمالی را بهبود بخشد. ترامپ گفت: “وقتی که بازگردیم، با او (کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی) کنار خواهم آمد. او نیز تمایل دارد که مرا ببیند!”

اقتصاد

ترامپ با اشاره به دوران ریاست‌جمهوری خود مدعی شد: “اقتصاد آمریکا در دوران من قوی‌تر از چین بود. ما اقتصادی داشتیم که هیچ‌کس مشابه آن را ندیده بود. به شکلی در حال شکست دادن چین بودیم که باورکردنی نبود. دوباره نیز این کار را خواهیم کرد، حتی بهتر!”

ترور نافرجام

ترامپ بار دیگر به سوءقصد اخیر به جانش اشاره کرد و گفت: “پشت سرم، سمت راست، یک نمایشگر بزرگ بود که نمودارهای مرتبط با عبور مهاجران غیرقانونی از مرز را در دوران ریاست‌جمهوری من نشان می‌داد. اعداد و ارقام شگفت‌انگیز بودند. برای آنکه نمودار را ببینم، سرم را به سمت راست برگرداندم و قصد داشتم کمی دیگر بچرخم و خیلی خوش‌شانس بودم که این کار را نکردم. درست همان لحظه صدای بلندی شبیه به سوت شنیدم و حس کردم که شی‌ای به شدت به من اصابت کرد؛ به گوش راستم.”

وی اضافه کرد: “اگر در لحظه آخر، سرم را تکان نداده بودم، گلوله ضارب کاملاً به هدف برخورد می‌کرد و امشب اینجا نبودم!”

خروج از نسخه موبایل