نماد سایت دروازه اقتصاد

وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند

وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند

وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: با اینکه از ۱۰ روز قبل خرید تضمینی چغندر شروع شده و کارخانجات شکر خریداری و تولید کرده‌اند، هنوز نرخ جدید شکر اعلام نشده است و کارخانجات نمی‌دانند با چه قیمتی محصول خود را به بازار عرضه کنند.

به گزارش صدای بورس، بهرام رمضانی، مدیر عامل شرکت قند بیستون، اظهار داشت: تقریباً ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر در کشور مصرف می‌شود و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از آن در داخل کشور تولید می‌شود و مابقی وارد می‌شود.

وی افزود: برای سال جاری نیز تا به امروز ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای واردات شکر تخصیص داده شده است و عمده این محصولات توسط بخش خصوصی وارد می‌شود.

مدیر عامل شرکت قند بیستون ادامه داد: در عرضه و فروش شکر داخلی به بازار مشکل داریم و وزارت جهاد کشاورزی همواره با تاخیر نرخ جدید فروش این محصول را اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: اگرچه خرید تضمینی چغندر از ۱۰ روز قبل شروع شده و کارخانجات چغندر خریداری و تولید کرده‌اند، اما هنوز نرخ جدید شکر برای فروش به بازار اعلام نشده است و کارخانجات نمی‌دانند با چه قیمتی محصول خود را به بازار عرضه کنند.

رمضانی گفت: تأخیر در عرضه شکر به بازار باعث شوک می‌شود و لازم است وزارت جهاد کشاورزی به سرعت نرخ جدید شکر را اعلام کند.

رمضانی گفت: نرخ خرید تضمینی چغندر از کشاورزان در سال جاری از ۲ هزار و ۸۰۰ تومان به ۳ هزار و ۳۳۰ تومان افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: نرخ شکر در سال قبل ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان درب کارخانه بوده است، اما در سال جاری هنوز قیمت جدید اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: اگر شکر وارداتی با نرخ ۲۸ هزار تومان وارد شود و عوارضمدیر عامل شرکت قند بیستون اعلام کرد که در حال حاضر با وجود خرید تضمینی چغندر توسط کارخانجات شکر و تولید این محصول، هنوز نرخ جدید برای فروش شکر اعلام نشده است. او افزود که کارخانجات دچار مشکل عرضه محصول خود به بازار هستند و نمی‌توانند بدانند به چه قیمتی محصول را به فروش برسانند.

به گزارش صدای بورس، بهرام رمضانی، مدیر عامل شرکت قند بیستون، اعلام کرد که در کشور حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر مصرف می‌شود و تنها حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از این مقدار در داخل کشور تولید می‌شود و باقی وارداتی است.

وی افزود که اغلب واردات شکر توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و برای سال جاری نیز تا کنون با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای واردات شکر ارز تخصیص داده شده است.

رمضانی اظهار کرد که وزارت جهاد کشاورزی همواره با تأخیر نرخ جدید فروش شکر را اعلام می‌کند و این باعث مشکلاتی در عرضه و فروش شکر به بازار می‌شود.

او تأکید کرد که در حال حاضر، با وجود شروع خرید تضمینی چغندر و تولید شکر توسط کارخانجات، هنوز نرخ جدید برای فروش شکر به بازار اعلام نشده است و این باعث عدم قطعیت در عرضه محصول به بازار می‌شود.

رمضانی اعلام کرد که نرخ خرید تضمینی چغندر از کشاورزان در سال جاری از ۲ هزار و ۸۰۰ تومان به ۳ هزار و ۳۳۰ تومان افزایش یافته است. همچنین، نرخ شکر در سال قبل ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان درب کارخانه بوده است، اما هنوز قیمت جدیدی اعلام نشده است.

او بیان کرد که در صورت واردات شکر با نرخ ۲۸ هزار تومان و عدم افزایش عوارض گمرکی، قیمت آن نسبت به شکر داخلی ارزان‌تر خواهد بود، و این باعث ایجاد امکان اختلاط بین شکر وارداتی و داخلی خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل