نماد سایت دروازه اقتصاد

تغییر قیمت گوشت تا یک ماه آینده

تغییر قیمت گوشت تا یک ماه آینده

تغییر قیمت گوشت تا یک ماه آینده

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور اعلام کرد که قیمت دام سنگین در ایران به وزن دام بستگی دارد و بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم دام سنگین است. وی توضیح داد که قیمت دام سنگین با توجه به وزن آن تغییر می‌کند و درصورتی که وزن دام کمتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه درباره وضعیت گوشت در زمان نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر خم نیز صحبت کرد. او گفت که در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی، دام‌های مولد سبک و سنگین حذف شده‌اند. همچنین، ترمیم صنعت دامپروری زمان‌بر است و نمی‌توان در مدت کوتاهی دام‌های سبک و سنگین را بازسازی کرد.

وی بیان کرد که به دلیل ضعف قدرت اقتصادی دامداران، آن‌ها مجبور به کشتار دام‌های مولد شده‌اند و بازسازی آنها زمان‌بر است. او اشاره کرد که پرورش گاو و گوساله نیز زمان زیادی را می‌طلبد و بنابراین وضعیت بازار در اعیاد قربان و غدیر خم قابل پیش‌بینی نیست.

همچنین، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور به قاچاق دام از کشور اشاره کرد و گفت که هنوز هم دام به مقصد عمان قاچاق می‌شود. او از عدم آگاهی مسئولان درباره وضعیت تولید صنعت دامپروری نیز ناراضی بود و با اینکه تصریح کرد که سیاست‌های انجام شده در این زمینه نتیجه مطلوبی نداشته‌اند، بهبود روند را ممکن می‌دانست.

خروج از نسخه موبایل